Gala veče klasične gitare i svetska premijera „From Balkans with love“ op.190 brazilskog kompozitora Zanamona

U okviru 23. Guitar Art festivala održaće se 18. maja u Narodnom pozorištu u Beogradu svetska premijera dela „From Balkans with love“ op.190 brazilskog kompozitora Jaime Zenamona.

Publika će zatim imati priliku da čuje i dobro poznat „Koncert za orkestar, bandoneon i gitaru“ Astora Pjacole koji izvode Kragujevački akademski orkestar akordeonista uz dirigentsku palicu Predraga Kostovića i italijanski gitarista Alberto Mesirka, koji će u drugom delu večeri imati solo resital. 

Ulaznice su u prodaji online putem sajta Narodnog pozorišta, kao i na blagajni po jedinstvenoj ceni  od 1.200,00 dinara.

 

From Balkans with love op.190 svetska premijera novog dela Jaime Zenamona kompozitora, koje će izvesti Dimitri Ilarionov, Julija Trinčuk, Pavle Filipović, Slobodan Milosavljević, Alberto Mesirka i Petar Čulić.

To će biti premijera novog dela pisanog za 6 gitara. Delo je posvećeno beogradskom

Guitar Art Festivalu, kao deo projekta stvaranja novog muzičkog nasleđa.

Jaime Zenamon je jedan od najvećih brazilskih izvođača, dirigenta i kompozitora.

Njegova orkestarska dela izvode eminentni orkestri, od kojih se izdvajaju, između ostalih, Berlinski simfonijski orkestar, Simfonijski orkestar Parana, Hollywood Bowl Orchestra, Orkestar Berlinske opere, Varšavska filharmonija, Gudački orkestar Wilhelmshafen, Kamerni orkestar Kuritiba... Njegova dela izdale su izdavačke kuće poput AMA Verlag / Verlag Neue Musik / Edition Margaux, Chanterelle Verlag i Edition Ek-Tempore. CD albume na kojima se nalaze snimci njegovih kompozicija producirale su i distribuirale diskografske kuće Poligram, Deutsche Grammophon, 99 Records i Kreuzberg Records. Zenamonov opus obuhvata preko 190 kompozicija koje su različiti orkestri, ansambli i solisti izveli i snimili na preko 300 albuma.

„Koncert za orkestar, bandoneon i gitaru“ Astora Pjacole izvešće Kragujevački akademski orkestar akordeonista, dirigent Predrag Kostović i italijanski gitarista Alberto Mesirka

Dvostruki koncet za bandoneon i gitaru i gudački orkestar (Concierto para bandoneón y guitarra Hommage a Liège) nastao je 1985 godine, to jest, u periodu leta osamdesetih godina, kada je Pjacola provodio mirna leta u Punta del Este u Urugvaju. U tom periodu, Pjacola se odmarao od koncertnih turneja i posvetio se isključivo komponovanju novih dela, a neka od njih smatraju se i najznačajnijim koje je on napisao. Komponovan je za Peti međunarodni gitaristički festival u Liežu, koji je održan 1985. godine. Na premijernom koncertu, Pjacola je svirao bandeneon, dok je gitaru svitao argentinski gitarista Cacho Tirao. Orkestrom je dirigovao Leo Bauer.

To da je komponovano u prirodi i miru, možemo i da osetimo i čujemo u zvučanju ovog dela. Ono što takođe možemo da čujemo jeste da Pjacola u koncertu priča priču o dva plesača (dvoje solista) koji se predstavljaju publici, a zatim kominiciraju ne samo međusobno, već i sa ansamblom i publikom-

Delo ima tri stava: Introducion Lentamente, Milonga, Tango Nuev

Prvi stav je praktično solistički uvod gitare i bandoneona koji će voditi ka milongi i tangu. Drugi stav donosi Milongu, kao argentinski ples koji je veoma komunikativan u svojoj prirodi dovodi do pomirenja dvoje solista koji se svojim različitim zvučnostima ujedinjuju i mire.

Poslednji stav, tango, vodi nas ka intimnom plesu prilikom kofa plesači moraju da veruju jedan drugome i ujedinjuju se, što se čuje i u muzici ovog koncerta.

Kragujevački akademski orkestar akordeonista osnovan je 2018. godine sa ciljem promocije harmonike kao akademskog instrumenta.
Imajući u vidu da je prostor na kome živimo vekovima bio na raskrsnici Istoka i Zapada, velika je sreća da su se uticaji obeju strana reflektovali u najpozitivnijem smislu na umetnost sviranja ovog instrumenta, te grad Kragujevac na svetskom nivou biva prepoznat po svojoj školi harmonike

Drugi deo koncerta rezervisan je za italijasnkog virtuoza na klasičnoj gitari Alberto Mesirka, koji će održati solo resital.

Alberto Mesirka italijanski virtuoz na klasičnoj gitari.

Tokom karijere je nastupao je sa muzičarima kao što su D. Aškenazi, V. Mendelson, M. Rumel, M. De Santi, A. Adorjan, kao i sa gudačkim kvartetima Enesco, Ardeo i Acies, Quartteto d’Archi di Venezia i Ex Novo Ensemble. Poslednjih godina, Mesirka je držao majstorske kurseve na Festivalu kamerne muzike Kuhmo, pri Fondaciji Stradivari, Festivalu kamerne muzike u Oksfordu, Jeseni gitare u Poljskoj, festivalu Classique u Holandiji i Betoven festivalu u Australiji. Nastupao je u renomiranim salama, među kojima se izdvajaju Koncertgebau u Amsterdamu, Operska kuća La Fenice u Veneciji, Teatro Regio u Parmi, Auditori Nacional u Valensiji, Kunsthalle u Beču, kao i pri Italijanskim institutima za kulturu u Parizu, Oslu, Helsinkiju, Stokholmu, Barseloni i San Francisku. Mesirka je 2013. godine premijerno izveo kompoziciju koju je za njega napisao kubanski kompozitor i gitarista L. Brauer.

Mesirka je tokom karijere ostvario i veliki broj studijskih snimaka. Godine 2007. njegov album Ikonostas pobedio je na  Međunarodnoj gitarskoj konvenciji u Aleksandriji u kategoriji najbolji snimak. Istu nagradu je ponovo osvojio 2013. g. za album British Guitar Music koji je ostvario u saradnji sa violončelistom M. Rumelom. Godine 2020. osvojio je nagradu Gramophone za najbolji konceptualni album godine za disk posvećen čakoni, koji je snimio u saradnji sa britanskim violinistom H. Ticatijem i ansamblom O/Modernt.