Erste Banka podržava Guitar Art Festival punih 10 godina

Stanje kulture u jednoj zemlji je slika stanja njenog društva i obrnuto.

Sonja Konakov Svirčev govori o društveno odgovornom poslovanju i značaju kontinuirane podrške kulturi. 

Erste Banka podržava Guitar Art Festival već punih 10 godina. Kako biste opisali ovu kontinuiranu saradnju? Ovo je zapravo jedanaesta godina saradnje. Prvi put smo sarađivali na izdanju CD-a Guitar Art Festivala još 2008. godine. Mnogo smo toga zajedno prošli, slobodno možemo reći porasli i opstali. Osećaj je zaista neverovatan kada se osvrnem na deceniju saradnje. Bili smo srećni i počastvovani što ste nas prepoznali kao partnera kvalitetnih programa u kulturi i pozvali da sarađujemo. Za 10 godina saradnje Guitar Art Festival je izdao 11 CD-ova sa izuzetnim i cenjenim međunarodnim izvođačima, koje smo upravo zahvaljujući ovom festivalu i slušali po prvi put u Srbiji. Činjenica da festival postoji 19 godina je za divljenje i pohvalu. U današnje vreme nije lako, ne samo opstati već zadržati, ali i podići kvalitet programa. To Guitar Art Festival radi veoma uspešno. Upravo zato smo deo ove priče.

Koji festival do sada biste izdvojili kao primer odlične i kreativne saradnje između Erste Banke i Guitar Art Festivala?  Lično su mi u sećanju ostala tri izvanredna koncerta u okviru festivala, Enio Morikone sa orkestrom „Roma Sinfonietta“ iz 2009, zatim Pako De Lusija iz 2010. i Mariza koja je nastupila 2011. Posebno smo ponosni što smo te 2011. godine takođe bili generalni sponzor festivala. Ponosni smo i na naš vizual koji je 10 godina pratio ovaj festival, na našu Erste mrdalicu koja je za ove potrebe dobila specijalno „gitarsko odelo“.

Ove godine smo ponovo saradnju podigli na nivo generalnog sponzorstva, što nam je izuzetno drago. Osmišljena je i kreativna aktivacija koja će pratiti festival i, nadamo se, posetiocima omogućiti dobru zabavu dok čekaju zvanični program. O tome kako je prošlo možemo da pričamo naredne godine.

 

Erste je kultura. Vi podržavate projekte u kulturi i po tome ste poznati. Kako kultura postaje target grupa? Verujemo da je strateški pristup ulaganju u zajednice u kojima se posluje i doslednost veoma važna. Izbor kvalitetnih programa i partnera nije lak posao, ali jeste osnova za postavljanje strateških partnerstava i zajedničko menjanja društva na bolje. Sinergija različitih resursa, znanja i veština daje najbolje rezultate. Upravo zato Erste Banka nastoji da prepozna kvalitet, definiše starteške partnere i zajednički sa njima pokuša da doprinese pokretanju i daljem razvoju zanimljivih, inovativnih i kvalitetnih kulturnih sadržaja za društvo.

Da li kultura može da donese društvene promene i koliki je globalni uticaj kulture na drušvenu zajednicu? Mislim da se svi slažu da je stanje kulture u jednoj zemlji slika stanja njenog društva i obrnuto. Upravo to znači da se vredi boriti za kulturu. Stoga je važno da se pruži podrška kako onim prgramima koji postoje i uspeli su da postave visoke standarde kvalitet, tako i mladim kreativnim, inovativnim, pa i alternativnim sadržajima koji imaju ponetcijal. Verujemo da pružanjem starteške podrške ovakvim programima utičemo na podizanje kvaliteta kulture i društva u celini.

Ove godine po prvi put organizujemo Erste koncert najvećih gitarskih talenata. Zašto je važno podržati talente? Mladi obrazovani, ambiciozni, talentovani su motor razvoja našeg društva. Njihove ideje su vrata ka pozitivnim promenama i unapređenju društva. Upravo zato im svi zajedno moramo biti vetar u leđa i podržati kako njihovo usavršavanje, razvoj ideja i programa tako i njihovu realizaciju. Zaista smo srećni što se ove godine prvi put organizuje Erste koncert najvećih gitarskih talenata. Možda je upravo ovo još jedna polazna osnova za neki tradicionalni deo programa.  

Da li ljudi u Srbiji generalno dovoljno veruju u sebe? U koga Erste Banka veruje? Mislim da u našoj zemlji ima puno mladih entuzijasta, spremnih i sposobnih da menjaju svet na bolje. Mi svake godine upoznamo i do 100 mladih kreativaca koji pokreću razne sadržaje u želji da podignu svest o određenim temama, reše izazove i probleme svojih lokalnih zajednica i kreiraju nove kulturne sadržaje kroz naš program Superste. To su mladi talentovani ljudi koji veruju u sebe pa samim tim i mi u njih. Takođe, verujemo u sve naše partnere i njihove ideje, inače ne bismo bili uz njih.